چگونه از تلویزیون خود مراقبت کنیم

چگونه از تلویزیون خود مراقبت کنیم

اگر شما یک تلویزیون ال ای دی یا مانیتور رایانه شخصی گران قیمت دارید ، این مقاله را حتما مطالعه کنید ، چون در اینجا نحوه صحیح مراقبت از تلویزیون ال ای دی آورده شده است.

تلویزیون را خاموش کنید

با مراقبت صحیح و مناسب ، عمر دستگاه خود را افزایش دهید.عمر یک دستگاه تلویزیون حدود شصت و پنج هزار ساعت است.بر همین اساس اگر شما در حال انجام کار دیگری هستید و تلویزیون تماشا نمی کنید ، بهتر است آن را خاموش کنید ، در غیر اینصورت عمر آن کاهش می یابد و شاید بعد از گذشت دو سال یا بیشتر ، نیاز به تعمیر داشته باشد که در اینصورت باید با مراکز تعمیر لوازم خانگی اصفهان ارتباط برقرار کنید.

وقتی به مدت طولانی از تلویزیون استفاده نمی کنید ، پریز آن را از برق بکشید ، این باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و مهمتر از آن باعث افزایش طول عمر دستگاه شما می شود.

نگهداری از تلویزیون

روشنایی مطلوب

روشنایی تلویزیون را در سطح مطلوب تنظیم کنید ، زیرا تنظیم کردن روشنایی در بالاترین سطح ، باعث کاهش عمر دستگاه و هم چنین خستگی چشم بیننده می شود.

دمای مطلوب

تلویزیون LED خود را در محلی قرار دهید که دمای طبیعی آن بیش از حد زیاد و یا بسیار سرد نباشد.دمای خیلی بالا و خیلی پایین ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه شود یا حتی به تلویزیون LED شما آسیب برساند.دمای پایین احتمالاً بر کیفیت و روشنایی تصویر تأثیر می گذارد و  درجه حرارت بسیار بالا نیز طول عمر نمایشگر شما را کاهش می دهد.

تلویزیون باید به دور از رطوبت باشد

هرگز LED خود را در اتاق با رطوبت بالا قرار ندهید.بخارات آب موجود در هوا بر اجزای الکترونیکی تأثیر می گذارند و خوردگی را تسریع می کنند.برای داشتن بهترین کارایی ، تلویزیون ها نیاز به تهویه مناسب نیز دارند.

تمیز کردن تلویزیون با پارچه نرم

نحوه تمیز کردن تلویزیون

هنگامی که صفحه نمایش کثیف یا حاوی گرد و غبار است آن را با استفاده از یک پارچه نرم و با حرکت ملایم تمیز کنید و در حین تمیز کردن فشار زیادی روی لایه وارد نکنید.برای پاک کردن لکه ها از مایع های تمیز کننده که هدف آنها تمیز کردن تلویزیون است استفاده کنید و زمانی از آنها استفاده کنید که تلویزیون خاموش است.

آن را دور از آهن ربا قرار دهید

هیچ وسیله مغناطیسی را در نزدیکی تلویزیون LED خود قرار ندهید.تلویزیون خود را از اشیایی که دارای الکترومغناطیسی / الکتریسیته ساکن هستند مانند فن ها ، تلفن های همراه ، GPS  و سایر تجهیزات الکتریکی دور نگه دارید ، زیرا ممکن است باعث اختلال در تصویر تلویزیون شما شود.

سراغ تثبیت کننده ولتاژ بروید

نوسان ولتاژ باعث می شود که ولتاژ بیش از حد از تلویزیون شما عبور کند.این بیشتر در فصل باران اتفاق می افتد.این فقط مختص تلویزیون شما نیست ، بلکه برای همه ابزارهای الکترونیکی اتفاق می افتد که راه حل آن استفاده از تثبیت کننده خوب است.

 اگر به هر دلیلی تلویزیون و سایر لوازم الکتریکی منزل شما خراب شد ، برای تعمیر آنها با مرکز تعمیرات لوازم خانگی اصفهان ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *