شیوه نگهداری صحیح از یخچال و فریز

شیوه نگهداری صحیح از یخچال و فریزر

یخچال و فریزر احتمالاً یکی از مهمترین و گران ترین لوازم خانه شماست.پس چرا برای مراقبت از آن وقت نمی گذارید؟در این مقاله چند راهکار ارائه شده است که می توانید برای افزایش طول عمر یخچال و نگهداری مؤثر ، آنها را در نظر بگیرد.یخچال ، می تواند بزرگترین مصرف کننده انرژی باشد.نگهداری مناسب باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر یخچال می شود.

واشر درب یخچال را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن واشر درب مهم است.در صورت تمیز نبودن ، واشر به یخچال میچسبد و این باعث ترک و پارگی واشر میشود.اگر واشرها ترک خورده یا پاره شوند ، هوای سرد خارج می شود.این فقط به زمان اجرا می افزاید و می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند.

با گذشت زمان ، واشرها فرسوده می شوند ، اگر این اتفاق افتاد آنها را تعویض کنید.مراقبت از واشر یخچال و فریزر قسمت مهمی از استفاده موثر یخچال است.اگر واشر شما در وضعیت خوبی باشد ، یخچال شما از برق کمتری استفاده خواهد کرد و  غذای شما دائماً سرد خواهد ماند.

 راهنمای نگهداری یخچال فریزر

درب یخچال را به مدت طولانی باز نگذارید

هر بار که در یخچال را باز می کنید ، هوای گرم وارد می شود و هوای سرد خارج می شود.این یک واقعیت است که نمی توانید از آن جلوگیری کنید ، اما می توانید آن را کنترل کنید ، به این معنا که در یخچال را به مدت طولانی باز نگذارید.

از قرار دادن غذای گرم در یخچال اجتناب کنید

قبل از قرار دادن غذا در یخچال ، تا آنجا که ممکن است اجازه دهید غذاها تا دمای اتاق سرد شوند.با این کار مقدار هوای گرم داخل یخچال کاهش می یابد و در مصرف کمپرسور صرفه جویی می شود.

یخچال قدیمی خود را تعویض کنید

اگر یخچال و فریزر شما 20 ساله است ، وقت آن است که یک یخچال جدید بخرید.مدل های قدیمی می توانند تا 3 برابر بیشتر از مدل های جدید برق استفاده کنند.

یخچال را از وسایل گرمازا دور نگه دارید

اگر فضای کافی در آشپزخانه دارید ، یخچال خود را تا جای ممکن از اجاق گاز خود دور کنید.گرمای تولید شده از اجاق گاز شما ، باعث می شود یخچال و فریزر شما برای حفظ دمای خنک خود بیشتر کار کند و در نتیجه صورتحساب برق شما را افزایش دهد.

کویل های کندانسور را تمیز کنید

وقتی گرد و غبار ، خاک و موی حیوانات خانگی در اطراف سیم پیچ های کندانسور جمع می شود ، سیستم بیش از حد گرم می شود ، کمپرسور خراب می شود و یخچال شما نمی تواند غذای شما را سرد نگه دارد. بسته به نوع یخچال خود ، احتمالاً می توانید از پشت به سیم پیچ های کندانسور دسترسی پیدا کنید و آن را تمیز کنید.سیم پیچ کمپرسور را هر شش ماه یکبار تمیز کنید.

تعویض فیلتر آب یخچال

نگهداری و مراقبت از یخچال

اگر در یخچال خود فیلتر آب دارید ، طبق دستورالعمل سازنده – هر سه تا شش ماه یکبار – آن را تعویض کنید.انجام این کار آسان است و از شما و خانواده در برابر آلودگی های احتمالی مضر محافظت می کند.

دیگر نکات

  • یخچال و فریزر شما باید با دیوار فاصله کافی داشته باشد ، در غیر اینصورت بیش از حد گرم می شود.
  • سعی کنید فریزر و یخچال خود را پر نگه دارید.با اینکار دمای آن بهتر حفظ می شود.
  • اگر قصد تمیز کردن یخچال و کویل های کندانسور را دارید ، ابتدا یخچال را از دیوار دور کرده و از برق جدا کنید.همیشه قبل از انجام هرگونه تعمیر یخچال اصفهان و یا حتی تمیز کردن قطعات خارجی ، یخچال را از برق جدا کنید.
  • بطور مرتب قسمت داخلی و خارجی یخچال و فریزر خود را تمیز کنید.اگر قصد پاک کردن عمیق یخچال را داشتید ، پس از تمیز کردن کامل یخچال ، آن را با حوله های تمیز خشک کرده و درها را برای چند ساعت باز بگذارید تا رطوبت اضافی آن تبخیر شود.این امر از تبدیل شدن یخچال به محل تولید کپک و باکتری جلوگیری می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نگهداری ، مراقبت و تعمیرات یخچال و یا تعمیر لوازم خانگی اصفهان ، امروز با ما تماس بگیرید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *