راهکارهایی برای افزایش عمر لباسشویی

راهکارهایی برای افزایش عمر لباسشویی

اگر مراقب لباسشویی خود نباشید ، ممکن است به تعمیرات مکرر نیاز داشته باشد و اگر به درستی از آن استفاده نکنید ، ممکن است دیگر تعمیر لباسشویی اصفهان کارساز نباشد و نیاز باشد تا آن را حتی با یک دستگاه جدید تعویض کنید.ماشین لباسشویی یکی از وسایل ضروری در منزل شماست و برای خرید آن نیاز است که شما هزینه بسیار زیادی را بپردازید و از این جهت مراقبت و نگهداری صحیح از آن برای افزایش عمر آن ضروری است.فقط با رعایت چند نکته ساده ، ماشین لباسشویی شما باید مدت زیادی دوام بیاورد.

هرگز دستگاه را بیش از حد ظرفیت خود بارگیری نکنید

نگهداری از ماشین لباسشویی

مهمترین و اولین نکته که شما باید بخاطر بسپارید ، این است که لباسشویی را زیاد پر نکنید.وقتی لباس های کثیف روی هم انباشته می شوند ، ممکن است شما وسوسه شوید تا همه ی آنها را یکباره بشویید.اضافه بار ماشین لباسشویی به دلیل فرسودگی بیشتر قطعات مکانیکی آن می تواند عمر آن را کاهش دهد.

از مواد شوینده با کیفیت بالا استفاده کنید

افزایش عمر ماشین لباسشویی

بهتر است از شوینده های با کیفیت استفاده کنید.هم چنین همیشه از شوینده مخصوص ماشین لباسشویی و از حداقل مقدار استفاده کنید.اغلب اوقات ، افراد بیش از حد مواد شوینده را به ماشین اضافه می کنند که این کار خوبی نیست ، مواد شوینده بسیار زیاد باعث ویرانی می شوند.بیشتر ماشین های لباسشویی دارای یک نشانگر برای مقدار مواد شوینده است که برای هر بار توصیه می شود.همچنین باید از این موضوع آگاه باشید که چه تعداد لباس می شوید و از کدام چرخه استفاده می کنید.مطلع بودن از این موارد به ماندگاری بیشتر ماشین لباسشویی شما کمک می کند.

دستگاه را نسبت به سطح زمین تراز کنید

وقتی ماشین لباسشویی شما تراز نباشد ، می تواند باعث ایجاد لرزش شدید و باعث حرکت آن در سطح زمین شود.این نه تنها می تواند به اشیا اطراف آسیب برساند ، بلکه می تواند به خود دستگاه آسیب جدی وارد کند.با تنظیم پایه ها این مشکل قابل رفع است.

بررسی شیلنگ های ماشین لباسشویی

بررسی شیلنگ های ماشین لباسشویی

شیلنگ های آبی ماشین لباسشویی ، ممکن است در نهایت سوراخ شوند.این یک روش نگهداری پیشگیرانه خوب است که هر از چندگاهی این شیلنگ ها را از نظر وجود هرگونه ساییدگی یا ضعف بررسی کنید.اگر یک سوراخ کوچک در لاستیک شیلنگ مشاهده کنید ، می تواند نشانه اولیه پارگی باشد.اکثر سازندگان توصیه می کنند هر 5 سال یکبار شیلنگ تعویض شود.

دیگر نکات

  • در صورت عدم استفاده ، درب لباسشویی را نیمه باز بگذارید تا گردش هوا در داخل دستگاه بهبود یابد و از تجمع قالب و کپک جلوگیری شود.
  • بطور مرتب درز لاستیکی درب لباسشویی را با محلول آب و سرکه کاملاً تمیز کنید.
  • فراتر از تمیز کردن منظم ، اگر نشانه هایی از مشکلات جدی تر در دستگاه وجود داشته باشد ، حتما با نمایندگی تعمیر لباسشویی اصفهان تماس بگیرید.
  • لباس های شسته شده را بلافاصله بردارید.اجازه ندهید لباس های مرطوب در دستگاه به مدت زیاد باقی بمانند.

نگهداری از لباسشویی و افزایش عمر آن

  • قبل از ریختن لباس در لباسشویی ، جیب های لباس را خالی کنید.شاید این باعث تعجب برخی شود ، اما بسیاری از خرابی های ماشین لباسشویی می تواند در نتیجه بیرون آمدن وسایلی از جیب های خالی نشده و آسیب رساندن به اجزای مختلف داخل دستگاه باشد.
  • فیلتر ماشین لباسشویی شما باید ماهانه تمیز شود تا اطمینان حاصل شود که مسدود نشده است.
  • محفظه های شوینده و نرم کننده پارچه را به صورت دوره ای پاک کنید.
  • ماشین لباسشویی خود را در محلی نصب کنید که به دیوار برخورد نکند و از هر طرف چند سانتی متر فاصله داشته باشد.

ماشین لباسشویی شما یک وسیله مهم است و یک ماشین ناکارآمد فقط منجر به جمع شدن لباسهای کثیف می شود!از این رو ، ضروری است که شما آن را به خوبی حفظ کنید.برای افزایش عمر و دوام بیشتر ماشین لباسشویی منزل خود نکات ارائه شده در این مقاله را در نظر بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *