علت تخلیه شدن گاز یخچال

علت تخلیه شدن گاز یخچال

علت تخلیه شدن گاز یخچال

یخچال شما با گاز به عنوان خنک کننده کار می کند تا آن را حفظ کند. در مورد گاز یخچال مسائل و سوالات مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

گاز مبرد چیست؟

مبرد یا گاز مبرد نوعی گاز است که به انتقال گرما در یک سیستم مهر و موم شده از یک منطقه به منطقه دیگر کمک می کند. به طور معمول، فلوئوروکربن ها مانند کلروفلوئوروکربن ها و هیدروفلوئوروکربن ها به عنوان مبرد استفاده می شوند. و این گاز را در سیستم هایی مانند کولر و یخچال پیدا خواهید کرد. به عبارت دیگر از گاز مبرد در سیستم های خنک کننده استفاده می شود.

برخی از لوازم خانگی مانند یخچال، سیستم های تهویه مطبوع و فریزر ها حاوی مواد شیمیایی به نام هیدروکربن های فلوئوردار هستند. مردم اغلب به این مواد شیمیایی به عنوان فریون اشاره می کنند که یک نام تجاری پیشرو است.

گاز مبرد

یخچال بوی گاز دارد – چه باید کرد؟

اگر متوجه بوی گاز از یخچال خود شدید، آن را از پریز برق جدا کنید. سپس، یک تکنسین مجاز را برای بررسی یخچال و بررسی نشت گاز پیدا کنید تعمیر یخچال در اهواز

در اینجا علائم دیگری وجود دارد که نشان می دهد یخچال شما نشت گاز دارد:

  1. کمپرسور یخچال به طور مداوم کار می کند

کمپرسور یخچال هر روز هر از گاهی کار می کند و خاموش می شود. تایمر یخ زدایی آن را خاموش می کند تا چرخه یخ زدایی بتواند اجرا شود. حتی در یخچال های بدون سیستم یخ زدایی خودکار، کمپرسور هر از چند گاهی خاموش می شود.

با این حال، اگر کمپرسور یخچال دائماً کار کند، نشان دهنده این است که دستگاه آنطور که باید خنک نمی شود. کمپرسور در تلاش است تا افزایش دمای داخلی را جبران کند. و یکی از دلایلی که اتفاق می افتد از دست دادن گاز یا فریون است. خطر این است که کمپرسور به دلیل فشار کار مداوم، سریعتر از آنچه که باید فرسوده می شود.

خرابی کمپرسور می تواند باعث شود گازی که پمپ می کند خط را مسدود کند. این می تواند گاز را مسدود کند و باعث شود حرکت آن بسیار کند شود. با گذشت زمان، گاز جمع می شود و جریان آن تقریبا غیرممکن می شود. تجمع گاز باعث مسدود شدن خط و کاهش سرمایش می شود.

زمان کارکرد کمپرسور را بررسی کنید. اگر بیشتر از آنچه باید اجرا شود، ممکن است نشان دهنده خرابی باشد.  صداهای عجیب و غریب از کمپرسور به شما هشدار می دهد که یک نقص وجود دارد. شما باید کمپرسور را تست کنید. اگر در شرایط کار خوب نیست، آن را تعویض کنید.

کمپرسور یخچال

  1. دمای داخلی یخچال افزایش می یابد

اگر متوجه نشدید کمپرسور بدون توقف کار می کند، متوجه افزایش دمای داخلی خواهید شد. به غیر از کمپرسور که دائماً کار می کند، گرما یکی دیگر از نشانه های نشتی گاز در یخچال است. غذاها و نوشیدنی ها اصلا سرد نخواهند بود یا آنطور که باید سرد نخواهند بود. روش دیگر برای بررسی دما، بررسی یکنواختی خنک کننده در فریزر است. اگر فقط یک قفسه در فریزر در حال خنک شدن است،ممکن است نشت گاز فریون شده وجود داشته باشد.

همین امر در صورتی صدق می کند که فقط یک بخش از کویل های اواپراتور دارای یخ زدگی باشد. باید یکنواخت یخ زدگی سبک روی کویل ها پخش شود. نشت گاز تنها دلیل دمای گرم یخچال نیست. اما بوی گاز و یخچالی که خنک شدن را متوقف می کند ممکن است معادل نشت گاز باشد.

  1. فیلتر گاز

فیلتری در سیستم آب بندی یخچال وجود دارد که ذرات و آلاینده ها را از گاز خارج می کند. وجود آلاینده ها یا ذرات در گاز یا فریون معمول نیست زیرا سیستم آب بندی است. اما آنها ممکن است راهی برای ورود پیدا کنند، بنابراین فیلتر وجود دارد تا آنها را از گاز خارج کند. اگر فیلتر پر شود، خط گاز را مسدود می کند و در نهایت از خنک شدن جلوگیری می کند. تنها راه حل اینجا پیدا کردن و تعویض فیلتر است. انجام کلیه تعمیرات یخچال و تعویض فیلتر را به مجموعه تعمیر یخچال در اهواز که دارای بهترین تکنسین های تعمیرکار سیار یخچال در اهواز هستند، بسپارید.

فیلتر گاز یخچال

  1. افزایش قبوض برق

در حالی که افزایش قبوض برقی که پرداخت می‌کنید در طول ماه‌های زمستان و تابستان به دلیل سرمایش یا گرمایش بیشتر اتفاق می‌افتد، افزایش غیرمعمول و دائمی نشان‌دهنده یک مشکل است. یخچال با نشت گاز دائماً برای حفظ دمای خنک کار می کند که این هزینه بر است. انرژی زیادی برای ایجاد سرمایش مصرف می کند.

ممکن است بخواهید به غیر از یخچال، سایر وسایلی که انرژی زیادی مصرف می کنند را بررسی کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، یک برقکار واجد شرایط استخدام کنید تا لوازم خانگی را برای شما بررسی کند.

کدام گاز در یخچال استفاده می شود؟

در زیر انواع گازهای مورد استفاده در یخچال اعم از قدیمی و جدید آورده شده است:

R22 کلروفلوئوروکربن

این گاز در یخچال های مدل های قدیمی رایج بود. اما پتانسیل آن برای تخریب لایه ازن و کمک به گرمایش جهانی بالا بود. بنابراین در مرحله حذف تدریجی است.

فریون R438A

این فریون جایگزین کلروفلوئوروکربن R22 شد زیرا لایه اوزون را تحلیل نمی‌برد و به گرمایش جهانی کمک نمی‌کرد. در حال حاضر، بسیاری از تولید کنندگان یخچال از آن استفاده می کنند و احتمالاً آن را در یخچال هایی که قبلاً با گاز R22 کار می کردند، پیدا خواهید کرد.

R134A تترافلوئورواتان

این گاز را در یخچال های مدل جدیدتر نیز خواهید یافت و بسیار پرطرفدار است. با این حال، این یک گاز گلخانه ای با قدرت بالا است، حتی اگر دوستدار اوزون باشد. و اگرچه سازندگان یخچال در حال حاضر از آن استفاده می کنند، اما به زودی در دسترس نخواهد بود.

R600A ایزو بوتان

ایزو بوتان بسیار قابل اشتعال است اما در یخچال های کوچکتر مدل های جدیدتر استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *