علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی چیست

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی چیست

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی و راه های رفع آن

دلایل مختلفی برای پر سر و صدا بودن ماشین لباسشویی شما وجود دارد و شما باید سریعا آن را شناسایی کرده و اقدام به رفع آن نمایید.ماشین لباسشویی شما هم مانند دیگر وسایل خانه روزی دچار مشکل می شود و مشکلات مخصوصا زمانی که دستگاه شما به پایان عمر خود نزدیک شده است ، بیشتر می شوند که در این صورت تعویض بهتر از تعمیر لباسشویی اصفهان است.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در دستگاه شما بوجود آید ، پر سر و صدا بودن آن است.صداهای غیرمعمول ماشین لباسشویی مانند کوبیدن ، ضربه زدن یا چرخش زیاد می تواند نشان دهنده ی یک مشکل جدی داخلی در دستگاه باشد که رفع آن پیچیده است.

اگر صدایی غیرمعمول در لباسشویی شما ایجاد شده است ، آن را جدی بگیرید و اقدام به رفع آن نمایید ، در غیر این صورت ممکن است ، یک مشکل کوچک به یک مشکل جدی تر تبدیل شود که در بیشتر مواقع شما مجبور خواهید شد هزینه های زیادی را بخاطر سهل انگاری خود بپردازید.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود ماشین لباسشویی صدای عجیبی را ایجاد کند.تعمیر بعضی از آنها نسبتاً آسان است در حالی که ممکن است برخی دیگر برای تعمیر به نمایندگی تعمیر لباسشویی اصفهان نیاز داشته باشند.

نکته:قبل از بررسی علت وجود سر و صدا در لباسشویی ، اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش است و از برق جدا شده است.

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی و راه های رفع آن

ماشین لباسشویی که هنگام چرخیدن صدای بلندی ایجاد می کند به معنی فرسودگی یا شل شدن یک قطعه است.

اگر صدای بلند فقط وقتی دستگاه در حالت چرخش است اتفاق می افتد ، این می تواند نشانه فرسودگی بلبرینگ اصلی وان باشد.برای اینکه خودتان ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید ، شاید لازم باشد کتابچه راهنمای لباسشویی را پیدا کنید.

اگر دستگاه در حال چرخش سر و صدا دارد ، این می تواند به دلیل روغن کاری نکردن بلبرینگ باشد.اگر صدایی که می شنوید ، صدای جیر جیر است ، ممکن است به این معنی باشد که بلبرینگ باید با گریس روغن کاری شود.

پمپ تخلیه مسدود شده است

پمپ تخلیه در چرخه شستشو ، آب را چندین بار تخلیه می کند.اگر هر زمان که دستگاه شما آب را تخلیه می کند صدا ایجاد می شود ، باید فیلتر تخلیه را برداشته و سپس بررسی کنید که داخل حفره منتهی به پمپ چیزی وجود ندارد (قطعات ، پیچ ها و غیره).اگر پس از بررسی دوباره صدا وجود دارد ، باید تعویض پمپ تخلیه خود را در نظر بگیرید.

قفل درب معیوب است

درب ماشین لباسشویی شما از طریق سیم پیچ الکترومغناطیسی قفل می شود.صدای معمول که باید هنگام قفل شدن و باز شدن درب بشنوید با یک کلیک کوچک است.اگر هنگام بسته شدن درب این سر و صدا را به طور مکرر می شنوید ، چیزی باید مانع قفل شدن آن شود.با این حال ، اگر چیزی مانع آن نشده است ، باید بررسی کنید که آیا به درستی کار می کند یا خیر و یا تغییر آن را بررسی کنید.

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

کمک فنرها فرسوده شده اند

کمک فنرها ، ماشین لباسشویی شما را در حین کار ثابت نگه می دارند.اگر آنها فرسوده شده باشند ، دستگاه در طول چرخه چرخش ، به دور خود می پرد و صدای کوبیدن می دهد.در مواردی از این دست ، سعی کنید تا حد ممکن ماشین لباسشویی را با استفاده از پایه های قابل تنظیم تثبیت کنید.از طرف دیگر ، اگر دستگاه شما چندین سال از عمر آن گذشته است و در طول چرخش ، چرخش می کند ، احتمالاً باید کمک فنرها را تعویض کنید.

موتور خراب است

موتور ماشین لباسشویی شما امکان چرخاندن درام را فراهم می کند.اگر شروع به تولید صدا می کند ، به این دلیل است که یاتاقان ها آسیب دیده اند.در چنین شرایطی احتمالاً باید موتور را تعویض کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *