عیب یابی و رفع مشکلات رایج لباسشویی

عیب یابی و رفع مشکلات رایج لباسشویی

ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر دارد؟

در این مقاله مشاوره تخصصی DIY ، عیب یابی و رفع مشکلات رایج لباسشویی را برای شما شرح داده ایم. این مشاوره شامل دستورالعمل های گام به گام برای عیب یابی ماشین لباسشویی شامل نشت ماشین لباسشویی ، واشر تکان دهنده یل واشری که کار نمی کند ، عدم آبکشی و چرخش و موارد دیگر است.

ماشین لباسشویی در واقع یک وان بزرگ است که به طور مکرر پر از آب می شود و پس از آن تخلیه می شود و می چرخد ​​تا لباس خشک شود. دارای دستگاهی برای هم زدن محتویات با بار بالا و یک درام نورد برای نگهداری محتویات.

برخی از مشکلات رایج لباسشویی در زیر ذکر شده است:

عیب یابی و رفع مشکلات رایج لباسشویی

واشر کار نمی کند

چهار چرخه ای که هر واشر انجام می دهد پر کردن ، شستشو ، تخلیه و چرخش است. اگرچه این توابع کاملاً اساسی هستند ، اما تعدادی از موارد ممکن است در آنها اشتباه باشد.

 اگر واشر کاری انجام ندهد – به عبارت دیگر ، هنگام تنظیم روی هر سیکل ، کار نمی کند یا سر و صدایی ایجاد نمی کند ، ممکن است انرژی الکتریکی دریافت نکند.

اگر در مواقعی که باید به چرخه بعدی ادامه می یافت متوقف شود ، ممکن است محافظ اضافه بار دستگاه از بین رفته باشد. در این حالت ، مقداری از محتویات را خارج کنید تا بار کم شود و اجازه دهید محافظ خودش دوباره تنظیم شود. سپس دستگاه را دوباره راه اندازی کنید.

می توانید به سادگی تعدادی از مشکلات را برطرف کنید. برخی از مسائل بهتر است به دست شخص تعمیرکار لوازم خانگی سپرده شود. قبل از کار با ماشین لباسشویی ، حتماً آن را از برق بکشید. همچنین قبل از باز کردن درب ماشین برای شستن واشر ، باید آن را خالی کنید.

در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد ماشین را از برق بکشید. و سپس مجدداً آن را به برق وصل کنید تا دوباره تنظیم شود.

در غیر این صورت:

مطمئن شوید دستگاه به برق وصل و روشن است. در صورت لزوم ، با استفاده از لامپ در حال کار ، دستگاه یا دستگاه تست ولتاژ ، ظرفی را که در آن وصل است بررسی کنید. مطمئن شوید درب واشر کاملاً بسته است.

اگر بنزین مرده به نظر می رسد ،قطع کننده مدار یا فیوز موجود در آن را بررسی کنید.

سیم برق را بررسی کنید. واشر را از برق بکشید و سیم آن را از نظر شکستگی یا محل فرسایش بررسی کنید. در صورت لزوم سیم را تعویض کنید.

درب را باز کنید و کلید دربو زبانه درب را که به سمت آن فشار می آورد بررسی کنید. سوییچ را فشار داده و رها کنید. اگر هنگام انجام آن کلیک نشود ، احتمالاً خراب است. واشر را از برق بکشید ، سوئیچ را بردارید ، تست کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

اگر واشر هنوز کار نمی کند ،ممکن است کنترل ها از کار افتاده باشد. با تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید.

برای جلوگیری از بروز مشکل در ماشین لباسشویی ، روش های مناسب نگهداری را دنبال کنید. از مواد شوینده مناسب واشر و سختی آب خود استفاده کنید. از تراز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید و آن را بیش از حد بارگذاری نکنید.

ماشین لباسشویی به درستی شستشو نمی کند

اگر پس از یک چرخه شست و شو لکه روی لباس یا ماشین لباسشویی شما باقی بماند ، این مشکل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. با لین حال یک بار بیش از حد بزرگ می تواند باعث شستشوی نامناسب شود.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که از دستگاه به درستی استفاده می کنید. به عبارت دیگر ، مقدار صابون مناسب را در بار قرار دهید ، دستگاه را بیش از حد بارگذاری نکنید و موارد دیگر. کتابچه راهنمای مالک خود را برای این اطلاعات بررسی کنید.

اگر این نوع موارد مشکلی ایجاد نکنند ، احتمال اینکه آب شستشو به داخل درام نرود یا به درستی تخلیه نشود ، بسیار زیاد است.

شیرهای تأمین را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دریچه های تأمین آب که در شیلنگ های منبع تغذیه کار می کنند ، کاملاً باز هستند.

اطمینان حاصل کنید که شلنگ های تامین انقباض ندارند.

شلنگ تخلیه را بررسی کنیدتا مطمئن شوید دستگاه کاملاً تخلیه شده است. انسداد می تواند باعث شستشوی آب کثیف و پشت درام شود. هنگام بارگیری ، دستگاه را تماشا کنید تا مطمئن شوید بعد از هر چرخه شستشو و شستشو کاملاً تخلیه می شود.

اطمینان حاصل کنید که شلنگ تأمین آب سرد مسدود نشده است. شیر را به شلنگ خاموش کرده و سپس آن را از دستگاه جدا کنید. انتهای آن را درون سطل قرار داده و شیر آب را دوباره روشن کنید. این باید یک جریان قوی ایجاد کند. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است شلنگ تا حدی مسدود شود.

برای تعیین اینکه هست ، انتهای آن را از شیر جدا کنید ، آن را روی یک جیب شلنگ خارج از منزل پیچ کنید و دوباره امتحان کنید. اگر جریان همچنان منقبض است ، شلنگ را پاک یا تعویض کنید.

اگر این اقدامات جواب نداد ، با نمایندگی تعمیر لباسشویی اصفهان تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی نشت می کند

نشت آب از ماشین لباسشویی معمولاً از شلنگ ها یا اتصالات ناشی می شود. اطمینان حاصل کنید که نشتی آب باعث تخلیه آب از لوله پشتیبان تهیه نمی شود. برای جلوگیری از آسیب احتمالی جاری شدن آب در خانه ، که ممکن است در صورت ترکیدن شیلنگ های تامین کننده ماشین لباسشویی رخ دهد ، حتماً شیلنگ های مش فولادی ضد زنگ و شیر خاموش کننده ماشین لباسشویی به سبک اهرم را نصب کنید. اهرم با این نوع شیر ماشین لباسشویی منبع تغذیه را قطع می کند.

با استفاده از اینها می توانید بین روزهای شستشو به راحتی اهرمهای آب سرد و گرم را خاموش کنید.

اتصالات شیلنگ ها را به شیر آب و پشت ماشین لباسشویی بررسی کنید. همچنین به دنبال شلنگ های فرسوده یا نشتی باشید. در صورت نیاز کوپل ها یا گیره های شیلنگ را محکم کنید یا کلاً شیلنگ ها را تعویض کنید. قبل از برداشتن شیلنگ ها حتماً آب را خاموش کرده و پس از جدا کردن آنها را درون سطل تخلیه کنید.

میزان لزج بیش از حد دستگاه را تعیین کنید که باعث سرریز شدن آن می شود. با ریختن 1/2 فنجان سرکه سفید در 1 لیتر آب ، سود را کم کنید. سپس یا به مواد شوینده کمتری یا به انواع دانه کم بروید.

مهر و موم و یاطاقان را بررسی کنید. دستگاه ممکن است دارای واشر یا مهر و موم سبد سبد معیوب باشد که باید تعویض شود. در این حالت ، با یک تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی درام را به سختی آب می کند

اگر به نظر می رسد که آب سرد و گرم با فشار خوبی وارد واشر می شوند ، ممکن است در طی چرخه پر شدن آب از طریق عمل سیفون زدایی آب زودرس تخلیه شود. اطمینان حاصل کنید که اتصال شلنگ تخلیه به لوله ایستاده حداقل 34 اینچ بالاتر از کف است (در غیر این صورت ، با یک لوله کش مشکل را مطرح کنید). وجود شکاف هوا بین شلنگ تخلیه و لوله ایست که از جریان برگشتی جلوگیری می کند نیز احتمال دارد.

دلیل دیگر پر نشدن واشر ممکن است خراب بودن کلید سطح آب ، تایمر یا انتخاب دما باشد .اگر واشر شما بیش از حد پر می شود ، ممکن است سوپاپ ورودی آب یا سوئیچ سطح آب معیوب داشته باشید.

خراب شدن دریچه ورودی آب باعث نشت آب در وان لباس می شود. یک سوئیچ سطح آب معیوب نمی تواند سطح صحیح آب در وان را تشخیص دهد و سیگنال خاموش شدن آب را بدهد و در نتیجه سرریز شود.

این تعمیرات بهتر است توسط یک شخص تعمیرکار لوازم خانگی انجام شود.

ماشین لباسشویی لرزش دارد

در بیشتر موارد ، ماشین لباسشویی وقتی که روی زمین تراز نباشد یا بار شستشوی خارج از تعادل نداشته باشد ، می لرزد.

ابتدا احتمال لرزش ماشین لباسشویی به دلیل بار خارج از تعادل را از بین ببرید. اگر بار از یک طرف وان کوچک شده است ، بار را تنظیم کنید. سپس دستگاه را برای پشتیبانی سطح بررسی کنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که کف آن تراز است. برای اینکه دستگاه به درستی کار کند ، کف باید صاف ، تراز و دارای استحکام کافی باشد تا بتواند واشر سنگین و پر از آب را بدون انحراف در زیر بار تحمل کند.

قبل از انجام هرگونه کار واشر ، آن را از برق بکشید.

پایه های تسطیح را بررسی کنید. زیر واشر را نگاه کنید و مطمئن شوید که تمام پاها محکم روی زمین قرار گرفته اند. اگر یک یا هر دو پای جلو در زمین تنگ نیستند ، آنها را باز کنید (در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخید) تا زمانی که محکم شوند.

توجه: پاهای جلویی باید تا حد ممکن کوتاه باشند – آنها را کاملاً گسترش ندهید. یک سطح را در بالای ماشین لباسشویی قرار دهید و در صورت نیاز پایه های جلو را کمی تنظیم کنید تا واشر تراز شود.

یک سطح را روی ماشین لباسشویی قرار دهید تا مطمئن شوید که از یک طرف به طرف دیگر و جلو به عقب هم سطح است.

اطمینان حاصل کنید که پایه های جلویی دارای کلاهک های لاستیکی و مهره های قفل کننده هستند تا آنها را محکم نگه دارد. اگر این کار نکرد ، این قطعات را بخرید و نصب کنید.

توجه: برای قرار دادن زیر پا می توانید لنت های ضد لرزش بخرید.

در  صورت لزوم ، ماشین لباسشویی را به سمت جلو متمایل کنید. این امکان را برای خود تنظیم شدن پاهای پشت فراهم می کند. سطح را دوباره بررسی کنید و پاهای جلویی را دوباره تنظیم کنید. دستگاه را به برق متصل کنید و آن را خالی اجرا کنید.

آن را از طریق چرخه چرخش اجرا کنید تا ببینید آیا هنوز لرزش دارد. اگر چنین شد ، با یک تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *